Klachten

Elke BIG-geregistreerde behandelaar is volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) verplicht een klachtenregeling te treffen. In mijn praktijk is dat geregeld via de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten (LVVP).

Mocht je ontevreden zijn over mijn behandeling of bejegening dan vind ik het belangrijk dat je dit aan me vertelt.

We kunnen dan samen kijken of we er in een gesprek uit kunnen komen. Als dit niet lukt, kan je contact opnemen met de LVVP via www.lvvp.infoDe LVVP kan een speciaal opgeleide klachtenfunctionaris inzetten met als taak de klacht op een juiste manier op te vangen en wanneer nodig bemiddelen in de afhandeling van de klacht.

Is je klacht zo ernstig dat bemiddeling geen oplossing biedt, dan kan je de onafhankelijke geschillencommissie van de LVVP benaderen. De klacht wordt dat door een commissie getoetst aan de Beroepscode voor Psychotherapeuten en deze commissie kan een bindende uitspraak doen.